-
Gra logiczna OBROTWA RULETKA kule strategia GR0511
Opinie | |
Cena przesyłki | 15 |
Dostępność | 9 szt. |
Waga | 1.055 kg |
Kod kreskowy | |
EAN |
Strategiczna gra towarzyska, w której ważne jest logiczne myślenie, spostrzegawczość i obserwacja otoczenia oraz umiejętność przewidywania kolejnych ruchów.
Zawartość:
- 1 podstawa (ruletka),
- 28 kul w czterech kolorach (niebieski, zielony, czerwony, pomarańczowy),
- pojemnik na kule.
Liczba graczy: 2-4
Sugerowany wiek: 3 lata +
Czas rozgrywki: ok. 20 minut.
Zasady gry.
1. Przygotowanie do gry.
Wyrównaj kręgi według poziomej linii oznaczonej cyframi, tak by utworzyła jedną prostą. Następnie należy podzielić kulki między graczy (każdy gracz otrzymuje kulki w jednym kolorze). Każdy zawodnik ustawia 6 swoich kul na polach początkowych. Następnie pole końcowe (END) należy ustawić zgodnie z kolorystyką pól startowych (łatwiejsza opcja) lub pomieszać je, by podnieść trudność gry.
2. Rozgrywka.
Należy ustalić kolejność gry zawodników. Zadaniem każdego uczestnika jest przesuwanie kręgów, tak by jego kula trafiła do otworu oznaczonego odpowiednim kolorem w polu końcowym. Gracz obraca kręgiem dopóki kula w jakimkolwiek kolorze opadnie w dół. Gdy kula znajdzie się w niższym okręgu, natychmiast należy zatrzymać okrąg. W trakcie ruchu nie można zmieniać kierunku przesuwania okręgu. W połowie podstawy znajduje się biały okrąg pułapka. Należy ostrożnie przeprowadzać swoje kule przez tą partię planszy. Jeśli zdarzy się, że ruch danego gracza spowoduje spadnięcie jego kuli w pułapkę, musi ją umieścić z powrotem na jednym z sześciu pól początkowych. W przypadku, gdy gracz umieści w pułapce kulę przeciwnika, przejmuje ją i umieszcza w swoim punktowym. Gracz przenosi swoje kule tylko w przypadku, gdy trafią do pola końcowego w odpowiednim kolorze. Jeśli przy okazji swojego ruchu zawodnik umieści kulę przeciwnika w otworze w tym samym kolorze co jego kule, punkty otrzymuje przeciwnik (przykład: Gracz 1 ma niebieskie kule, przy swoim ruchu umieścił zieloną kulę Gracza 2 w zielonym polu końcowym, punkty otrzymuje Gracz 2). Jeśli kula zawodnika trafi do otworu w nieprawidłowym kolorze, punkty otrzymuje gracz, do którego należy otwór w polu końcowym, a kulka musi znaleźć się w jego polu punktowym. Gra kończy się, gdy wszystkie kule trafią do pola końcowego.
3. Punktacja i zakończenie gry.
Gdy wszystkie kule są już w polu końcowym należy policzyć punkty i wyłonić zwycięzcę.
Punktacja:
- kula w kolorze gracza- 10 punktów
- złapana kulka przeciwnika- 20 punktów
- punkty za zajęte miejsce:
1 miejsce- 60 punktów
2 miejsce- 40 punktów
3 miejsce- 20 punktów.
Wymiar podstawy:
- średnica ok. 37 cm
- wysokość ok. 6,5 cm
Gra jest niesamowicie wciągająca oraz emocjonująca, idealnie sprawdzi się na długie wieczory w gronie rodziny lub znajomych.
Zestaw zapakowany w efektowne, kolorowe pudełko. Największy wybór wszelkiego rodzaju gier znajdą Państwo w sklepie Jokomisiada.